✓ Gravure online mee te bestellen ✓ Gratis bezorging binnen NL ✓ Gratis online achteraf betalen ✓ Retourneren in de winkel
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Algemene voorwaarden

We doen ons best om u via deze pagina zo gedetailleerd mogelijk te informeren. Vragen? Neem contact met ons op.

Inhoud:

Artikel 1- Definities

Artikel 2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer

Artikel 3- Relevantie

Artikel 4- Aanbieding

Artikel 5- Overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Intrekkingskosten

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - Prijzen

Artikel 10 - Conformiteit en garanties

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duur transacties: duur, beëindiging en verlenging

Artikel 13 - Betalingen

Artikel 14 - Klachten

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende en afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

 

In deze Voorwaarden / Voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:

 

Overweging tijd: de termijn gedurende welke de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen.

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in naam van een bedrijf of beroep en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

 

Dag: kalenderdag

Een lengtetransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en diensten waarvan de leveringsplicht en de inkoop gespreid zijn over een bepaalde periode.

Duurzaam medium: elk instrument dat de ontvanger of de ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die voor een toekomstige periode toegankelijk is voor het doel van de informatie en waarmee de opgeslagen informatie ongewijzigd kan worden gereproduceerd.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand te beëindigen binnen de bedenktijd.

Ondernemer: de natuurlijke persoon of onderneming die producten op afstand aan consumenten aanbiedt.

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst op basis van een door bedrijven georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en diensten, waaronder het sluiten van een overeenkomst met behulp van een of meer technieken voor communicatie op afstand.

Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt om een ​​overeenkomst te sluiten zonder dat de consument en de ondernemer gelijktijdig op dezelfde plaats zijn samengekomen.

 

Artikel 2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer

Juwelier Arie de Koning V.O.F.

Bezoekadres: Midstraat 43 8501AE Joure

Telefoonnummer: 0513-412730 is te bereiken tijdens onze openingstijden:

Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag van 10:00u tot 17:30u.
Zaterdag van 10:00u tot 16:30u

E-mailadres: [email protected]

KvK-nummer: 01056812

Btw-identificatienummer: NL803297178B01

  • Als de activiteit van de ondernemer wordt onderworpen aan een relevant vergunningensysteem: de gegevens van de toezichthoudende autoriteit.
  • Als de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
  • De beroepsvereniging waarvan de ondernemer lid is:
  • Het beroep, de locatie in de EU of in de Europese economische ruimte waar dit beroep is toegewezen:

 

Een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en instructies waar en hoe toegankelijk deze beroepsregels zijn.

 

Artikel 3- Relevantie

Deze algemene voorwaarden / voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

 

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van de algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Als het redelijkerwijs niet mogelijk is dat voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt aangegeven dat de algemene voorwaarden / voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en op verzoek van de consument deze algemene voorwaarden / voorwaarden aan de consument worden toegezonden zodra mogelijk zonder extra kosten.

Als de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, niettegenstaande het vorige artikel en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, kan de tekst van de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch aan de consument worden ter beschikking gesteld zodat de tekst op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzaam medium. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar de consument de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch kan vinden en dat deze voorwaarden / voorwaarden op verzoek van de consument zonder extra kosten elektronisch of anderszins naar de consument worden gestuurd.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden / bepalingen ook specifieke product- en servicevoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde artikel van overeenkomstige toepassing en in geval van tegenstrijdige voorwaarden / voorwaarden kan de consument een beroep doen op de relevante voorwaarden / voorwaarden die het gunstigst zijn voor de consument.

 

Artikel 4- Aanbieding

Indien een aanbieding een beperkte geldigheid heeft of andere specificaties heeft, wordt dit nadrukkelijk vermeld.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling door de consument van de producten / diensten mogelijk te maken. De afbeeldingen die door de ondernemer worden gebruikt, zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de producten en diensten. Kennelijke fouten en vergissingen binden de ondernemer niet.

Elk aanbod bevat zodanige informatie dat het voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten verband houden met het aanbod wanneer dit door de consument wordt aanvaard. Dit betreft met name:

 

  • prijs inclusief belastingen
  • mogelijke bezorgkosten
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand is gekomen en de nodige handtekeningen
  • of het herroepingsrecht wordt toegepast
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van het contract
  • de deadline voor het accepteren van het aanbod of de periode waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert
  • het niveau van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten voor het gebruik van de technologie voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere tarief voor communicatie
  • als de overeenkomst na de sluiting is gearchiveerd en zo ja, hoe deze voor de consument te raadplegen
  • de manier waarop de consument, voordat hij de overeenkomst sluit, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte informatie kan controleren en indien nodig ook kan herstellen
  • eventuele andere talen, waaronder het Nederlands, voor de overeenkomst
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer is onderworpen en de wijze waarop de consument de gedragscodes elektronisch kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurovereenkomst.

Artikel 5- De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand, behoudens het bepaalde in lid 4, op het moment dat de consument het aanbod accepteert en aan de voorwaarden voldoet.

Als de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onmiddellijk elektronisch dat hij de aanvaarding van het aanbod heeft ontvangen. Zolang de ondernemer de aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Als de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te beschermen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als de consument elektronisch kan betalen, neemt de ondernemer de nodige beveiligingsmaatregelen in acht.

De ondernemer kan binnen het wettelijke kader melden of controleren of de consument aan de betalingsverplichtingen kan voldoen, en ook alle belangrijke feiten en factoren controleren die nodig zijn om een ​​goede overeenkomst op afstand tot stand te brengen. Als de ondernemer op basis van onderzoek goede redenen heeft om de overeenkomst niet te sluiten, heeft hij het recht om een ​​bestelling / verzoek te motiveren en te weigeren of kan hij bijzondere voorwaarden verbinden aan de uitvoering van het aanbod.

De ondernemer zendt de volgende informatie bij de producten of diensten, schriftelijk of op zodanige wijze dat de consument de gegevens op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame drager:

een. Het adres van het bedrijf voor de consument om klachten in te dienen

  1. De voorwaarden en de manier waarop de consument het herroepingsrecht kan uitvoeren en een duidelijke indicatie met betrekking tot de uitsluiting van het herroepingsrecht.
  2. Informatie over garanties en diensten na verkoop
  3. Artikel 4 lid 3 tenzij de ondernemer deze informatie al voor de uitvoering van de overeenkomst heeft verzonden.
  4. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van één jaar of langer of van onbepaalde duur is.

In geval van een lengte-transactie is de vorige clausule e. is alleen van toepassing voor de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelden retour, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode(s) die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft (op verzoek van de ondernemer) voor een andere betaalmethode.
  5. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Levering van diensten:

Na levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument zich houden aan de redelijke en duidelijke instructies die de ondernemer bij het aanbod of uiteindelijk bij de levering van de dienst heeft verstrekt.

Graveerwerk:

*Uitzondering op deze herroepingsrecht zijn artikelen die wij in opdracht van de klant mochten graveren. Deze artikelen kunnen wij niet retour nemen. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.  Hebben wij een graveerfout gemaakt ten opzichte van de opgegeven tekst/naam/datum ect. dan zullen wij het artikel zo snel mogelijk vervangen.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

 

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  3. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts van toepassing indien de ondernemer dit duidelijk en althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst heeft vermeld.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de producten d ie door de ondernemer worden opgesteld volgens specificaties van de consument:

  1. Dat ze duidelijk persoonlijk van aard zijn
  2. Die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd
  3. Dat snel kan bederven of verouderen
  4. Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft
  5. Individuele kranten en tijdschriften
  6. Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de volgende diensten:

Betreffende logies, vervoer, restaurants of om vrije tijd door te brengen op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode.

  1. Waarvan de levering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument voordat de bedenktijd is verstreken.
  2. Betting weddenschappen en loterijen

 

Artikel 9 - Prijzen

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderende btw-tarieven.

Niettegenstaande het vorige lid kan de ondernemer producten en diensten met variabele prijzen aanbieden wanneer deze prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt en de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat de genoemde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst alleen indien de ondernemer dit heeft bedongen en die  het resultaat zijn van wettelijke voorschriften of bepalingen. Of de consument is bevoegd de overeenkomst te beëindigen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat. De in het aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 - Conformiteit en garanties

De ondernemer draagt ​​er zorg voor dat de producten en diensten voldoen aan de overeenkomst, zorgt voor de in het aanbod vermelde specificaties, zorgt voor redelijke eisen, deugdelijkheid en / of bruikbaarheid en zorgt op de datum van de oprichting voor de bestaande wettelijke bepalingen en / of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, zorgt de ondernemer er ook voor dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument krachtens de overeenkomst op de ondernemer kan doen gelden.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

De ondernemer meent pas bestellingen in behandeling wanneer deze betaald zijn. Betalingen verlopen via betaalpartners: Mollie (iDeal) of PayPal. De consument kan ook betalen via een overboeking. Alleen een oder afronden is dus niet voldoende, er moet ook een betaling plaats vinden voor de order.

De ondernemer zal met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de ontvangst en uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen voor diensten in acht nemen.

Het adres dat door de consument aan de ondernemer is bekendgemaakt, wordt beschouwd als de plaats van levering.

Rekening houdend met hetgeen is bepaald in artikel 4 van de algemene voorwaarden / bepalingen, zal de ondernemer de geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere periode is overeengekomen.

Als de levering is vertraagd of als een levering niet of gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, wordt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling heeft geplaatst op de hoogte gesteld. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder verdere kosten te ontbinden en heeft hij recht op schadevergoeding.

In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument heeft betaald zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 30 dagen na de ontbinding, terugbetalen.

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer ernaar streven een vervangend product beschikbaar te stellen. Ten minste vóór de levering wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze vermeld dat een vervangend product wordt geleverd. Het herroepingsrecht kan niet worden uitgesloten met betrekking tot vervangende producten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Het risico van beschadiging en / of verlies van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als u een beschadigd product ontvangt, moet u dit binnen drie dagen per e-mail melden. U kunt deze e-mail sturen naar ons e-mailadres.

Wij bieden gratis verzending van artikelen vanaf een bepaald minimum bedrag. Dit minimum bedrag is momenteel

€ 50,-. voor verzending binnen Nederland. Voor gratis verzending in de EU en Wereldwijd geldt een minimale order bedrag van €500,- incl. BTW.

 

De koper is bij aankoop verantwoordelijk voor de juiste aanlevering van gegevens. Wanneer de verzending verkeerd gaat, als gevolg van een door de koper gemaakte fout, zijn wij niet verantwoordelijk voor (gedeeltelijk) verlies van de bestelling. Als we aanvullende gegevens nodig hebben om de verzending te versturen, zullen we de koper hiervoor benaderen. Dit kan leiden tot een vertraging van de verzending.

We doen er alles aan doen om de bestelling binnen de verwachte levertermijn af te leveren op het afleveradres. Als er toch vertraging optreedt bij de verzending, wordt de koper hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht na het plaatsen van de bestelling. In dat geval heeft de koper het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Wij dragen het risico op verlies of beschadiging van de verzending totdat het pakketje is afgeleverd, tenzij dit anders overeengekomen is.

Wanneer de koper een product ontvangt dat hij niet besteld heeft, dient hij ons hiervan zo spoedig mogelijk (binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling) per e-mail op de hoogte brengen. De koper zorgt voor het terugsturen van het product na overleg en krijgt hiervoor de kosten vergoed.

De koper mag het product ook zonder opgaaf van reden tot 14 dagen na ontvangst terugsturen. U krijgt dan direct uw geld teruggestort. De retourkosten in dit geval worden niet vergoed.

Als de koper een beschadigd of onvolledig product ontvangt, dient hij zo snel mogelijk contact op te nemen met ons. Dit kan via onderstaand e-mailadres of via telefoon. We zullen dan besluiten hoe de kwestie afgehandeld zal worden. In de meeste gevallen ontvangt u direct een nieuw product, maar het kan ook zijn dat u het product eerst dient terug te sturen. Indien de klant het product terugstuurt, zonder eerst contact op te nemen, kan hij de gemaakte kosten niet bij ons terugvorderen.

Indien de bestelling tijdens het vervoer is kwijtgeraakt of als de koper beweert de bestelling niet te hebben ontvangen (ook al blijkt dit uit de tracking informatie), zal er een onderzoeksprocedure van start gaan bij de vervoerder. Om de klanttevredenheid hoog te houden, zullen wij zo snel mogelijk een passende oplossing verzorgen voor de klant. Meestal wachten we eerst deze onderzoeksprocedure af en zal er dan een nieuw product opgestuurd worden of wordt het aankoopbedrag teruggestort. Zowel wij als de klant dient zijn volledige medewerking aan de vervoerder te verlenen.

Als een zending 14 dagen na de verzenddatum nog steeds niet is afgeleverd op het afleveradres van de koper, is hij verplicht om binnen 14 dagen contact met ons op te nemen met via e-mail (dus uiterlijk 28 dagen na de verzenddatum).

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Nederland – 1 of 2 werkdagen

Europese Unie – 5 tot 8 werkdagen

Landen buiten de EU – 14 werkdagen

De bovenstaande verwachte verzendtijd hangt af per land en locatie. Deze verwachte levertijd is aangegeven in werkdagen. U kan het pakketje volgen met de gestuurde tracking informatie, waarin ook de actuele verzendtijd van de vervoerder wordt aangegeven.

Bestelling welke op onze werkdagen (dinsdag t/m zaterdag) voor 16:30u worden geplaatst (graveerwerk uitgezonderd) zullen dezelfde dag nog verzonden worden. Zondag en maandag verzenden wij geen bestellingen.

 

Verzendkosten

NEDERLAND:

Verzending binnen Nederland via pakket met Track & Trace code: GRATIS!

EU/Wereldwijd:

Verzending buiten Nederland via pakket met Trace & Trace code: Europa €9,- en wereldwijd €15,-.

In het land van bestemming kunnen invoerkosten gerekend worden, hou hier rekening mee! Wij gaan hier geen invloed op uitoefenen. Eventuele douaneverklaringspapieren op het pakket zullen naar waarheid worden ingevuld!

AFHALEN:

Ook kunt u ervoor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel. U kunt ervoor kiezen om uw bestelling direct te betalen of bij ons in de winkel bij het afhalen. Bestellingen kunnen de volgende dag afgehaald worden, in overleg is diezelfde eventueel mogelijk. Let op: maakt u zelf het orderbedrag over, dan kunt u de eerst volgende werkdag nadat wij uw betaling hebben ontvangen uw bestelling afhalen.

 

U krijgt ALTIJD een email wanneer uw bestelling klaar staat voor afhalen. 

Over de verkoop in NL en Europa bereken wij 21% BTW.

 

Naar welke landen versturen wij?

Wij versturen onze producten naar alle landen. Producten kunnen ook worden opgehaald in onze winkel.

 

Artikel 12 - Duur transacties: duur, beëindiging en verlenging

Beëindigen

De consument kan te allen tijde een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit inbegrepen) en diensten met inachtneming van de toepasselijke beëindigingsregels van een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen.

De consument kan te allen tijde een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit inbegrepen) of service aan het einde van de bepaalde periode met inachtneming van de toepasselijke opzeggingstermijnen van ten hoogste één maand opzeggen.

 

De consument kan in de overeenkomsten in de vorige paragraaf:

 

  • te allen tijde opzeggen zonder beperkingen om op een bepaald tijdstip of gedurende een bepaalde periode te beëindigen
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan
  • te allen tijde opzeggen met dezelfde opzegging die de ondernemer voor zichzelf heeft verkregen.

 

 

Uitbreiding

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot een regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet automatisch worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

 

Niettegenstaande het vorige lid kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dagbladen, weekbladen en tijdschriften, automatisch worden verlengd voor een bepaalde duur van drie maanden. Als de consument deze verlengde overeenkomst aan het einde van de verlengingsperiode kan opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten en diensten, mag alleen automatisch voor onbepaalde tijd worden verlengd als de consument te allen tijde opzegt met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van niet meer dan drie maanden indien de overeenkomst strekt tot een regelmatige levering, maar minder dan één keer per maand, van dagbladen, weekbladen en tijdschriften.

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot een regelmatige aflevering van dagbladen, weekbladen en tijdschriften (proef- en inleidend abonnement) wordt niet automatisch verlengd en eindigt automatisch aan het einde van de proef- of inleidende periode.

 

Looptijd

Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument na een jaar te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van niet meer dan een maand, tenzij redelijkheid en billijkheid tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur worden verzet.

 

Artikel 14 – Klachten

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

Artikel 13 - Betaling

In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

iDEAL

Als je in het bezit bent van een Nederlandse bankpas, kun je er voor kiezen om met iDEAL te betalen. Je doorloopt dezelfde stappen als bij internetbankieren. Vervolgens reken je af in de vertrouwde online betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

 

Riverty – Achteraf betalen (Nederland & België)

Riverty voert voor Juwelier Arie de Koning het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van Riverty via de Riverty App kunt inzien en betalen. Met de Riverty App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnRiverty kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Riverty houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Juwelier Arie de Koning achteraf betalen tot een bedrag van €2500,- als je voor de eerste keer betaalt via Riverty. 

Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty. U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website.

Wat is Riverty 14-dagenFactuur en Riverty Automatische incasso?

Wij als webwinkel (hierna de "Webwinkel") bieden jou Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso aan in samenwerking met een externe dienstverlener, Riverty GmbH, Gütersloher Straße 123, 33415 Verl, Duitsland ("Riverty", voor meer informatie zie https://www.riverty.com/nl-nl/impressum/). Om met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso te kunnen betalen, moet je een Factuur- en afleveradres in Nederland hebben. Dit adres mag geen postbus zijn. Verder moet je een onderneming zijn (ongeacht of deze gedreven wordt door middel van een eenmanszaak, vennootschap onder firma, commanditaire vennootschap, maatschap, coöperatie, stichting, B.V., N.V., SE of anderszins) of minimaal 18 jaar oud zijn (art. 1:234 BW). Riverty houdt zich aan de leeftijdsgrens van 18 jaar en de betaalmethode is niet beschikbaar voor minderjarigen.

Als je ervoor kiest om met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso voor je bestelling te betalen, betekent dit het volgende:

  • Riverty voert een kredietwaardigheids- en adrescontrole uit (zie artikel 1.1 hieronder) om te bepalen of deze betaaloplossing beschikbaar is voor jouw bestelling;

  • als Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beschikbaar is, wordt dit aan je bevestigd bij het afronden van je bestelling in de winkel;

  • zodra je een overeenkomst sluit met onze Webwinkel voor je bestelling (de "Transactie") en jouw keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso, vindt er een overdracht aan Riverty plaats van alle bestaande en toekomstige vorderingen voor de bedragen (inclusief de prijs) die je in verband met die bestelling moet betalen aan onze Webwinkel (de "Overdracht");

  • vanwege de Overdracht ontvang je voor je bestelling van Riverty per e-mail (of per gewone post als er geen e-mailadres beschikbaar is) één factuur of betalingsoverzichten (beide ieder hierna ook aangeduid als "Factuur");

  • bij gebruik van Riverty 14-dagenFactuur moet ieder door jou te betalen bedrag 14 dagen na de datum van de Factuur worden overgemaakt naar een rekening van Riverty zoals vermeld op de Factuur. Bij gebruik van Riverty Automatische incasso wordt het op de Factuur vermelde bedrag geïnd wanneer het verschuldigd is van de rekening die je hebt opgegeven in de SEPA-opdracht aan Riverty;

  • Riverty is alleen betrokken bij het betaalproces en daarom blijft onze Webwinkel verantwoordelijk voor alle andere aspecten van de Transactie, met name de uitvoering van de bestelling en de kwaliteit van wat je geleverd krijgt.

Wanneer zijn deze voorwaarden van toepassing?

Deze voorwaarden zijn van toepassing zodra je ervoor kiest om via Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso te betalen bij onze Webwinkel. Een keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso leidt tot het ontstaan van rechten en verplichtingen tussen jou en onze Webwinkel (en ook tussen jou en Riverty, vanaf de Overdracht). Als je kiest voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso, vormen deze voorwaarden een onlosmakelijk onderdeel van de overeenkomst tussen jou en onze Webwinkel voor de betreffende Transactie.

Voor alle duidelijkheid: deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing als je telefonisch een bestelling bij onze Webwinkel plaatst.

1. Hoe werkt Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso?

1.1 Bij jouw keuze voor Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beoordeelt onze Webwinkel of deze betaaloplossing beschikbaar is voor jouw bestelling. Daartoe voert Riverty een kredietwaardigheids- en adrescontrole uit (zoals beschreven in het Privacy Statement van Riverty: https://documents.riverty.com/privacy_statement/checkout/nl_nl).

1.2 Als Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso beschikbaar is voor jouw bestelling, zal onze Webwinkel dit aan je bevestigen bij het afronden van je bestelling in de winkel. Als je niet met Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso kunt betalen, dan kun je bij de kassa een andere betaalmethode kiezen.

1.3 Mededeling van Overdracht: Totstandkoming van een overeenkomst tussen jou en onze Webwinkel voor jouw bestelling en het gebruik door jou van Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso leidt automatisch tot Overdracht aan Riverty van alle bestaande en toekomstige vorderingen voor de bedragen (inclusief de prijs) die je op grond van die overeenkomst moet betalen aan onze Webwinkel. Vanwege deze Overdracht ontvang je van Riverty een Factuur met het te betalen bedrag, meestal digitaal via e-mail (of via de gewone post als er geen e-mailadres beschikbaar is).

1.4 Na de Overdracht moeten al jouw betalingen voor je Riverty 14-dagenFactuur voor je bestelling binnen 14 dagen aan Riverty worden gedaan. Daarbij heeft Riverty in verband met de betaling de vorderingsrechten overgenomen uit de tussen onze Webwinkel met jou gesloten overeenkomst.

1.5 Na de Overdracht zullen al jouw betalingen voor je Riverty Automatische incasso voor je bestelling binnen 3 dagen na de SEPA vooraankondiging door Riverty worden afgeschreven. Daarbij heeft Riverty in verband met de betaling de vorderingsrechten overgenomen uit de tussen onze Webwinkel met jou gesloten overeenkomst.

1.6 Als je na de Overdracht een betaling doet aan iemand anders dan Riverty (waaronder onze Webwinkel), blijft jouw betalingsverplichting aan Riverty bestaan. In dat geval moet je opnieuw betalen, dit keer aan Riverty.

1.7 Iedere vordering op jou kan door Riverty altijd eenzijdig worden overgedragen aan een derde (waaronder een incassobureau in geval van wanbetaling).

2. Wanneer moet je betalen bij Riverty 14-dagenFactuur of Riverty Automatische incasso?

2.1 Als je Riverty 14-dagenFactuur als betaalmethode kiest, moet ieder door jou te betalen bedrag naar Riverty worden overgemaakt binnen 14 dagen na de datum van de betreffende Factuur. De bankrekening en alle vereiste gegevens staan vermeld op de Factuur die je van Riverty ontvangt.

Als je Riverty automatische incasso als betaalmethode kiest, machtig je Riverty uitdrukkelijk om het in de Factuur vermelde bedrag automatisch van de door jouw opgegeven (bank)rekeningnummer te incasseren en heb je volledig betaald zodra de incasso succesvol is afgerond en de terugboekingstermijn is verstreken. Zodra jouw verzoek om via Riverty te betalen is geaccepteerd en je via de standaard Europese incasso gaat betalen, sturen wij je een vooraankondiging waarin wij jouw incasso-opdracht bevestigen. Je ontvangt deze vooraankondiging 3 dagen voordat wij het geld zullen incasseren. Door te kiezen voor de betaalservice van Riverty ga je akkoord met de termijn van 3 dagen.

2.2 Als je hebt gekozen voor de optie om via Riverty Automatische Incasso te betalen, moet je ervoor zorgen dat er voldoende geld beschikbaar is op de door jouw opgegeven rekening.

3.Wat gebeurt er bij een betalingsachterstand?

3.1 Indien je een bedrag niet betaalt binnen de op de Factuur vermelde termijn, is het te betalen bedrag onmiddellijk opeisbaar en ben je zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

3.2 In het geval van een betalingsachterstand zal Riverty je een herinnering sturen en binnen 14 dagen betaling eisen, waarbij je wordt gewaarschuwd dat als de betaling niet binnen 14 dagen is ontvangen, je incassokosten moet betalen in overeenstemming met het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten. Als je niet op deze herinnering reageert door het openstaande bedrag alsnog op tijd te betalen, stuurt Riverty je een (tweede) schriftelijke herinnering en wordt het te betalen bedrag verhoogd met een gedeelte van de buitengerechtelijke incassokosten die je verschuldigd bent geworden. Reageer je ook niet op deze (tweede) herinnering door het hele verhoogde bedrag tijdig te betalen, dan stuurt Riverty je per post een aanmaning (laatste herinnering), waarbij het totale bedrag opnieuw wordt verhoogd; in deze aanmaning worden ook het totaalbedrag aan verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten vermeld. Voor de toepasselijke gedeelten van de buitengerechtelijke incassokosten, zie https://documents.riverty.com/terms_conditions/fees/nl_nl. De totale buitengerechtelijke incassokosten die Riverty op grond van het toepasselijke Nederlandse recht in rekening mag brengen bedragen 15% van het openstaande bedrag met een minimum van € 40 (veertig euro).

3.3 Vanaf de datum waarop je in verzuim bent, heeft Riverty het recht om over het door jou te betalen bedrag de wettelijke rente in rekening te brengen vanaf de vervaldag tot aan de datum van algehele voldoening. Als je een bedrag niet betaalt binnen de termijn genoemd in de tweede herinnering of aanmaning, ben je bovendien de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd die door Riverty zijn opgegeven met inachtneming van de toepasselijke wettelijke bepalingen. Als er daarna nog een incassoprocedure tegen je moet worden ingesteld, brengt Riverty alle kosten voor het verkrijgen van betaling in rechte bij jou in rekening (de zogeheten gerechtelijke kosten).

3.4 Als Riverty gerechtelijke of buitengerechtelijke incassokosten maakt (zoals bedoeld in de artikelen 3.2 en 3.3), worden de door jou betaalde bedragen eerst in mindering gebracht op die kosten. Pas nadat alle kosten volledig zijn voldaan, wordt een door jou betaald bedrag in mindering gebracht op het bedrag dat je oorspronkelijk moest betalen voor je Factuur.

 

Creditcard (Visa/Mastercard)

Kies je er voor om per creditcard te betalen, dan word je doorgestuurd naar een beveiligde omgeving waar je jouw creditcardgegevens kunt invoeren. De volgende creditcards worden geaccepteerd: Visa en MasterCard.

 

Cadeaukaart

Wil je met de Juwelier Arie de Koning Cadeaukaart betalen dan is het belangrijk dat je de code exact overneemt. Het kan voorkomen dat het bedrag van je bestelling hoger is dan de waarde van je cadeaukaart. Het resterende bedrag kun je middels een andere betaalmethode betalen. Bij een retour of annulering wordt het aankoopbedrag teruggestort op de Juwelier Arie de Koning Cadeaukaart. Het is dus belangrijk dat je de cadeaukaart bewaart tot dat je je bestelling in goede orde hebt ontvangen.

 

Overige (Bancontact, Mister Card, Belfius, SOFORT, Paysafecard & KBC)

Kies je er voor om de bestelling te voldoen via in de 'overige' genoemde betaalmethodes, dan word je doorgestuurd naar een beveiligde omgeving van de desbetreffende betaalmethode. Daar kun je vervolgens je kaartgegevens invoeren.

 

Internetbankieren


Natuurlijk kunt je ook zelf het verschuldigde bedrag overmaken via een overboeking. Ons rekening nummer vindt je op uw factuur of hieronder. Vermeld bij uw betaling altijd het factuur of order nummer. Zodra de betaling is ontvangen verzenden wij je bestelling.

NL 93 RABO 0357067215 tnv Juwelier Arie de Koning onder vermelding van je factuur of ordernummer.

 

Af halen in onze winkel

Ook kunt je ervoor kiezen om je bestelling af te halen in onze winkel. Je kunt er dan voor kiezen om uw bestelling direct te betalen of bij ons in de winkel bij het afhalen. Bestellingen kunnen de volgende werkdag afgehaald worden, in overleg is diezelfde dag eventueel mogelijk.

 

Let op: maakt jezelf het orderbedrag over, dan kan je de eerst volgende werkdag nadat wij de betaling hebben ontvangen je bestelling afhalen. Je krijgt altijd een email wanneer de bestelling klaar staat voor afhalen. 

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

 

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

© All Rights Reserved 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »